Son Makaleler


Blogger CSS ile Yazılarınızın Seçilmesini ve Kopyalanmasını Engelleyin

 Merhaba arkadaşlar, aslında uzun zamandır bu blogger eklentilerini bitirip daha farklı şeylere girmeyi düşünüyordum ama ne yazık ki zamanım olamamıştı.Bazı arkadaşlar mailime lütfen blogger ile içerikler ekleyin vs. gibi birçok mail geldiği için ben de dedim ki yavaştan blogger eklentilerini ekleyip blogger kısmını bitirip daha iyi başka alanlara da yöneleyim dedim.Her neyse bu eklenti ile bir önceki yazı seçimini ve kopyalama engelleme makalemiz olan "Metin Seçme ve Sağ Tık Engelleme Kodu (JS)" adlı makalemizde bu konuyu JS ile ele almıştık ve bazı makalelerimde hatırlarsınız ki ne kadar JS kodu içirirse siteniz (JS istemci taraflı kod tabanında olduğu için) okuyucularınızın bilgisayarında yavaş açılmasına neden olabilir.



1. Yol (Manuel)

  1. Adım
  2. İlk olarak blogger panelimize giriyoruz daha sonra Tema deyip üç nokta simgesinden HTML'yi düzenle kısmına girişimizi yapıyoruz.Bu alanda CTRL + F yardımıyla ]]></b:skin> kodunu aratıp bu kodun üstüne aşağıdaki CSS kodumu ekliyoruz.


    .blog-content{
     -webkit-user-select: none;
     -khtml-user-select: none;
     -moz-user-select: none;
     -ms-user-select: none;
     user-select: none;
    }
    

    Temamızı kaydedelim.

  3. Adım
          
<div class="blog-content">Örnek metin..</div>
Bu manuel yol olarak olduğu için yukarıdaki örnek gibi içeriklerinizi veya sidebar'ınızı div etiketleri içine alarak da yazabilirsiniz veya class olarak direkt ekleyebilirsiniz yani bu yolu uygulayarak seçilmesini/kopyalanmasını istemediğiniz yerlerin seçilmesini/kopyalanmasını engelliyorsunuz.

2. Yol (Otomatik)

Gelelim otomatik kod kısmına aslında ben size bunu öneririm yukarıdakini tam yapamayabilirsiniz.İlk adım ekleme yolu ile istediğiniz yerleri kısıtlayabilirsiniz bu adımda ise daha sonra kısıtı çıkarmak istediğiniz yerleri vereceğim kodla rahatlıkla çıkarabilirsiniz.

Aşağıda vermiş olduğum kodları ]]>></b:skin> kodunu bularak üstüne ekliyorsunuz.Bu kodu eklediğiniz anda sitenizde test edebilirsiniz direkt çalışacaktır.



.post-body{
 -webkit-user-select: none;
 -khtml-user-select: none;
 -moz-user-select: none;
 -ms-user-select: none;
 user-select: none;
}


Bazı blog sahipleri kopyalanabilir kod kutucukları paylaştığından bu kod kısıtlaması onu da kısıtlıyor ve okuyucular seçemiyor.Bunu önlemek içinde veya başka bir alanın seçimin/kopyalanmanın engellenmesini kaldırmak istiyorsanız alttaki kodu da kendinize göre ayarlayıp aynı alana ekleyebilirsiniz.Alttaki kodu <pre></pre> etiketleri arasındaki yazıları kopyalama/seçme özelliğini aktif hale getirmiş oluyorsunuz.

pre{
 -webkit-user-select: text;
 -khtml-user-select: text;
 -moz-user-select: text;
 -ms-user-select: text;
 user-select: text;
}
Bu makalede içeriklerinizin istediğiniz kısmın seçimini ve kopyalanmasını deaktif ve aktif hale getirilmesini anlatmış oldum.Bu arada iletişim kısmında aksaklık olduğu için üzgünüm yakın bir zamanda yeni bir form oluşturup iletişim sayfasına ekleyeceğim.Bazı maillere yanıt veremiyorum bundan dolayı da özür dilerim şu aralar işlerimden zaman kalamadığı için kalan zamanı da makale yazarak geçiriyorum.Ama sizin yazdıklarınızı da elimden geldiğince yanıtlamaya çalışacağım.Bir sonraki makalemizde görüşmek üzere hoşça kalın.

Hiç yorum yok

Lütfen yorum yaparken aşağıdaki maddelere dikkat ediniz.

1. Lütfen yaptığınız yorumların içerik ile ilgili olmasına özen gösterin.
2. Spam, reklam, küfür ve hakaret içerikli yorumlar tarafımca silinecektir.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için İletişim sayfasını kullanabilirsiniz.